Jakie podłoże ? (Ak. 120 L amator)

Tomphoto
Administrator

Jakie podłoże ? (Ak. 120 L amator)

Post autor: Tomphoto »

Witam

Pytanie jak w temacie, roślinki to kilka amazonek, trochę anubias, i resztę będę dokładał niebawem. Nie chciałbym stosować CO2. Zależy mi by roślinki rosłym, teraz po zasadzeniu stoją. Zdecydowałem się na zmianę podłoża, teraz jest to zwykły żwir.
Trochę poczytałem o tych podłożach i wydaje mi się że Aquaart AquaSubstrate II+ to chyba będzie wystarczające, jeżeli jest coś lepszego proszę o podpowiedź. Jak często powinienem wymieniać to podłoże i czym nawozić dodatkowo.

lukaszLDZ

Post autor: lukaszLDZ »

Ja też w sumie jestem amatorem, co prawda miałem niegdys akwaria różne, ale nie było to na powaznie. Na chwile obecna mam dwa akwa, 112 litrowe, w którym zastosowałem biogrunt pod żwirek i drugie 54 litrowe, gdzie jest ziemia ogrodowa pod żwirkiem. Tez miałem takie same obawy jak Ty, ale sporo osób doradzało mi własnie ziemię, abym nie bał sie jej zastosowac, i tak zrobiłem. Starannie przygotowujac wszystko wystartowałem teraz swoje 54 litry na ziemii ogrodowej ( 1,5 cm) na to dałem siatkę do ociepleń i 6 cm żwirku granulacji 1-3 mm i tyle. Woda kryształ od samego początku ( trzeba powoli nalewac), ph - 7,2, kh - 8, gh - 13. Reszty nie mierzyłem, akwa stoi niecały tydzień. Spróbuj, sam zobaczysz, wazne, zeby nie świeci więcej na poczatku w takim akwa niż 6 godzin dziennie. Zreszta... opisów w necie jak takie akwa zrobi jest multum. Ja po prostu dałem ziemie bez żadnych dodatków czy tez keramzytów itp :roll: Do tego mam w 54 litrach kaskade fzn-2 zasypaną kazdy koszyczek pół na pół gąbka i ceramiką i wszystko jest oki.
Łukasz

Hex

Post autor: Hex »