Witam wszystkich. Potrzebuje pomocy w pokierowaniu akwarium .
W wrześniu 2018 roku postanowiłem zacząć przygodę z akwarystyka na początku zakupiłem zestaw 112 filtr wew grzałka bez termostatu led aquael sunny 16 w To (był komplet) z tego co wyczytałem zrobiłem już błąd. Wiec zakupiłem filtr wew aquael fan2 oraz grzałkę z termostatem oraz dodałem jeszcze jeden led Aquael leddy tube plant 16w i nadal nie wiem czy dobrze zrobiłem z tego co wyczytałem powinno być 0.5 w na litr wody Znów przeczytałem ze lepsze są filtry kubełkowe więc znów wymiana filtra na eheim 2215 wraz z wypełnieniem Dalej poszedłem do sklepu akwarystycznego zakupiłem 6 roślinek anubias mech jawajski oraz reszty nazw nie znam mówiła pani ze są łatwe w utrzymaniu Po miesiącu zakupiłem rybki 2 neonki 2 kiryski glonojada . I się zaczęło atak glonów czytałem gdzieś aby zakupić co2 aby rośliny lepiej rosły wtedy będzie mniej glonów Proszę o wyrozumiałość naprawdę jestem zielony w tym temacie jak moje glony w akwarium . Wiem że jest duzo informacji w internecie ale tam osoby piszą którzy już maja duże doświadczenie i dla mnie nie jest to zrozumiałe Około tydzień temu zresetowałem zbiornik założyłem nowe podłoze czyli 30% ziemia uniwersalna ,30% torfu oraz 30 %lawy wulkaniczne granulacja 1-6mm , wszystko przysypałem piaskiem budowlanym Kraisler . Dokupiłem kilka roślinek Zacząłem dawkować co2. Czekam jeszcze na testy . Zaczęły się pierwsze problemy z roślinnością tak jakby cos im brakowało?
Potrzebuje pomocy w akwarium
Zapraszamy do stowarzyszenia, nauczymy Cię co i jak
Zrestartowałeś zbiornik, następnie posadziłeś rośliny, musisz poczekać około 2-3 tygodni aż zbiornik się ustabilizuje, czyli zakończy się cykl azotowy. W tym czasie nie zaleca podawania się CO2, testy wody wypadałoby zrobić, i zacząć powoli uzupełniać to czego brakuje. Wrzuć fotografie, i oczywiście zapraszam albo we wtorek po 17, lub w przyszłą sobotę od 17 do naszej siedziby, pomożemy