Obsada akwarium 60l
Obsada akwarium 60l
Witam wszystkich użytkowników, to mój pierwszy post na forum.
Ostatnio zakupiłem akwarium 63l - niestety warunki mieszkalne nie pozwalają na większe - i zastanawiam się na jego obsadą. Padło na:
- brzanki sumatrzańskie, pomiędzy 6 a 10 sztuk
- kirys pstry, pomiędzy 4 a 6 sztuk
- otoski, 2 sztuki
Ponieważ nie mam doświadczenia z brzankami sumatrzańskimi, chciałbym się dowiedzieć, czy taki skład akwarium jest odpowiedni. Czy kirysy będą mieć trochę spokoju, czy będą musiały ciągle uciekać przed współlokatorami? Dodatkowo, czy brzanka sumatrzańska może żyć w jednym akwarium z innymi brzankami, np. różową lub purpurową.
Druga sprawa tyczy się oświetlenia i nawożenia roślin. Czy żarówka 15W jest wystarczająca i czy w takim małym akwarium warto w ogóle stosować nawożenie CO2?
Czekam na wszelkie sugestie.
Ps. Dodam, że akwarystyką zająłem się przed 10 laty, jednak z powodu licznych obowiązków w pewnym momencie przerwałem hodowlę i zupełnie wypadłem z tematu. A z tego, co widzę, w tym czasie w dziedzinie tej wiele się zmieniło.
Pozdrawiam:)
Ostatnio zakupiłem akwarium 63l - niestety warunki mieszkalne nie pozwalają na większe - i zastanawiam się na jego obsadą. Padło na:
- brzanki sumatrzańskie, pomiędzy 6 a 10 sztuk
- kirys pstry, pomiędzy 4 a 6 sztuk
- otoski, 2 sztuki
Ponieważ nie mam doświadczenia z brzankami sumatrzańskimi, chciałbym się dowiedzieć, czy taki skład akwarium jest odpowiedni. Czy kirysy będą mieć trochę spokoju, czy będą musiały ciągle uciekać przed współlokatorami? Dodatkowo, czy brzanka sumatrzańska może żyć w jednym akwarium z innymi brzankami, np. różową lub purpurową.
Druga sprawa tyczy się oświetlenia i nawożenia roślin. Czy żarówka 15W jest wystarczająca i czy w takim małym akwarium warto w ogóle stosować nawożenie CO2?
Czekam na wszelkie sugestie.