Projekt nowego regulamin forum

Awatar użytkownika
Kubiszon
Administrator
Posty: 1557
Rejestracja: 2008-05-14, 21:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kubiszon »

No to się wziąłem i napisałem. Mam nadzieję, że to będzie już prawie ostateczna wersja. Postarałem się, żeby było wszystko to co Megalomaniacc napisał. Piszcie co jest nie tak, co nie odpowiada, czego brakuje i w ogóle piszcie cokolwiek, skończmy to w końcu! A no i nie chce mi się odpicowywać na razie wyglądu, kolorów, kursyw i innych czcionek, skupmy się na treści.
Regulamin Łódzkiego Forum Akwarystycznego

I. Postanowienia ogólne.
• 1. Łódzkie Forum Akwarystyczne, zwane dalej Forum, jest własnością Łódzkiego Stowarzyszenia Akwarystów i Terrarystów.
• 2. Forum jest całkowicie bezpłatne i dostępne dla wszystkich zarejestrowanych użytkowników.

II. Uczestnictwo na Forum.
• 1. W celu pełnego dostępu do zasobów forum oraz korzystania z jego funkcji należy dokonać rejestracji i uzyskać aktywacje konta.
• 2. Użytkownik odpowiada za zamieszczone przez siebie treści.
• 3. Użytkownik może posiadać tylko jedno aktywne konto na Forum. Użytkownik posiadający bez zgody więcej niż jedno konto zostanie usunięty z forum a jego konta zostaną skasowane. Użytkownik może posiadać więcej niż jedno aktywne konto na Forum jedynie jeśli wystąpi z prośbą o zgodę na posiadanie więcej niż jednego aktywnego konta na Forum do Administratorów Forum i odpowiednio uzasadni potrzebę posiadania więcej niż jednego konta.
• 4. Użytkownik ma obowiązek przestrzegania niniejszego Regulaminu. Rażące łamanie regulaminu może skutkować usunięciem Użytkownika z Forum wraz ze skasowaniem konta Użytkownika, bez wcześniejszego powiadamiania Użytkownika o tym fakcie.

III. Treści zamieszczane na Forum.
• 1. Właściciele forum, osoby je administrujące oraz moderujące nie ponoszą odpowiedzialności za treści zamieszczone na forum.
• 2. Treści(tekst, grafika) zamieszczane przez użytkownika muszą być jego autorstwa. Jeśli treści zamieszczane przez użytkownika stanowią własność innej osoby należy podać źródło oraz autora zamieszczanych treści. W przypadku nie stosowania się do tego punktu zamieszczone streści zostaną skasowane a użytkownik poniesie tego konsekwencję.
• 3. Zamieszczanie treści wulgarnych, pornograficznych, rasistowskich, uwłaczających będzie skutkowało czasową blokadą konta użytkownika, który zamieścił treści, o których mowa, lub jego skasowaniem.
• 4. Zamieszczone treści powinny być zgodne z zasadami polskiej pisowni, zgodnie z zasadami ortografii jak i interpunkcji. Rażące odstępstwa od tego punktu będą skutkowały upomnieniami, a w razie braku reakcji będą wyciągane poważniejsze konsekwencje.
• 5. Zabronione jest krzyczenie - pisanie wyrazów wielkimi literami. Dotyczy to również tytułu wątku.
• 6. Zabrania się zamieszczania odnośników sklepów komercyjnych w treści postu bez zgody administratora.

IV. Zasady umieszczania treści Forum.
• 1. Wszystkie zamieszczane treści muszą być zgodne z niniejszym regulaminem oraz z wyszczególnionymi zasadami obowiązującymi w poszczególnych działach
• 2. Jeśli w danym dziale lub dziale tematycznym obowiązują dodatkowe zasady umieszczana treści administrator ma obowiązek zamieszczenia ich we właściwym dziale, a użytkownik ma obowiązek je przestrzegać.
• 3. Każdy nowy wątek, powinien być zamieszczony w odpowiednim dziale tematycznym. Wątki niespełniające tego warunku będą przesuwane do odpowiedniego działu lub jeśli wątek wykazuję cenne wartości merytoryczne zostanie umieszczony w nowym dziale tematycznym uwzględniającym tematykę wątku.
• 4. Każdy nowy post powinien być zamieszczony w odpowiednim wątku. Posty niespełniające tego warunku będą przesuwane do odpowiedniego wątku lub usuwane, jeśli żaden z wątków nie będzie uwzględniał tematyki postu.
• 5. Zakazane jest dublowanie wątków oraz postów. Przez dublowanie rozumie się zamieszczeni wątku lub postu o takiej samej treści. Zdublowany post lub wątek będzie usuwany.
• 6. Zabrania się użytkownikowi tworzenia nowego postu bezpośrednio po swoim poprzednim poście. Posty takie będą scalane. Dozwolone jest, aby użytkownik tworzył nowy post po swoim poprzednim poście w przypadku aktualizacji, odświeżenia wątku.
• 7. Tytuł nowego wątku powinien zawierać krótką informację świadczącą o treści samego wątku.
• 8. Grafika zamieszczona w poście może mieć maksymalne wymiary 1280x1024 mpix (zalecane minimum: 800x600), chyba, że zasady w konkretnym dziale mówią inaczej, a często tak właśnie jest. Grafiki zamieszczamy poprzez wstawienie znaczników Obrazek. Nie wklejamy dodatkowych znaczników [URL], które otwierają niepotrzebnie dodatkową stronę z tą samą, załadowaną już grafiką.
• 9. Przed założeniem nowego wątku lub przed napisaniem nowego postu, użytkownik jest zobligowany sprawdzić czy na forum nie już wątku w zakresie jego problemu, w którym mógłby zamieścić nowy post lub czy nie ma już odpowiedzi na jego problem.
• 10. Przed założeniem nowego wątku lub przed napisaniem nowego postu, użytkownik jest zobligowany sprawdzić czy dany dział lub dział tematyczny nie posiada oddzielnych zasad umieszczania w nim postów i wątków. Jeśli takie występują to użytkownik ma obowiązek ich przestrzegać.

V. Upomnienia, ostrzeżenia, kasowanie kont i postów.
• 1. Upomnienia są to treści przesłane przez moderatora lub administratora za pośrednictwem wiadomości prywatnych lub umieszczane bezpośrednio w poście, którego upomnienie dotyczy. Upomnienia nie są rejestrowane w statystykach forum.
• 2. Upomnienia powinny być egzekwowane przez autora upomnienia najpóźniej w ciągu 7 dni od daty ich nadania.
• 3. Ostrzeżenia to doraźny środek informujący o łamaniu regulaminu stosowany przez moderatora lub administratora. Ostrzeżenia stanowią statystkę forum i są odnotowywane na kontach
• 4. Użytkownik może otrzymać dwa ostrzeżenia, które nie będą skutkować ograniczeniami. Trzecie ostrzeżenie spowoduję możliwości pisanie nowych postów. Kolejne ostrzeżenia powodują zablokowanie możliwości logowania się na forum.
• 5. Ostrzeżenia nie wygasają po czasie. Usunięcie ostrzeżenie jest możliwe na wniosek użytkownika. Wniosek o usunięcie ostrzeżenia należy kierować do administratorów.
• 6. Kasowanie konta użytkownika jest możliwe jedynie przed administratora.
• 7. Skasowanie konta użytkownika następuję w przypadku:
• Nagminnego łamania regulaminu. Administratorzy w porozumieniu dokonują skasowania konta użytkownika
• Zablokowania konta przez 6 ostrzeżeń. Decyzję o skasowaniu tego konta podejmują administratorzy.
• Na wyraźny wniosek właściciela konta. Konto kasowane jest przed administratora bez konieczności konsultacji z innymi administratorami.
• W przypadku braku aktywności przez okres jednego roku administratorzy mogą podjąć decyzję o skasowaniu konta
• W innych przypadkach opisanych w niniejszym regulaminie.
• 8. Wątki założone niezgodnie z obowiązującymi zasadami będą przenoszone do kosza.
• 9. Osoby odpowiedzialne za porządek na forum mają możliwość wysłania upomnienia do użytkownika z prośba o dostosowanie postu lub wątku i rozliczyć użytkownika z upomnienia zgodnie z zasadami obowiązującymi na forum.
• 10. Informacja o usunięciu postu przesyłana jest drogą mailową do autora postu na adres mailowy zarejestrowany na koncie autora postu.

VI. Postanowienia końcowe.
• 1. Wszystkie zażalenia i uwagi dotyczące regulaminów, działań moderatorów, reklamacji proszę kierować do administratorów.
• 2. Wszystkie zmiany w regulaminie forum będą podawane do wiadomości użytkowników w dziale ''Regulamin Forum''.
• 3. Uczestnik ma możliwość w ciągu 14 dni od zamieszczenia zmian w regulaminie oświadczyć o rezygnacji uczestnictwa na forum, co będzie równoznaczne z koniecznością skasowania konta
• 4. Korzystanie z forum jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.

VII. Słownik pojęć
• 1. Administrator jest osobą zarządzającą działaniem forum. To osoba mające pełny dostęp do treści merytorycznych oraz technicznych na forum. Funkcję tę pełni osoba mianowana przez właścicieli forum. Administrator:
- ma pełny wgląd w konta użytkowników.
- posiada wszystkie prawa i obowiązki moderatora
- decyduję o układzie graficznym forum
- ma techniczną możliwości usunięcia użytkownika.
- nie ma technicznej możliwości wglądu w wiadomości prywatne przekazywane za pośrednictwem forum.
Zmiany w zakresie regulaminów winny być omawiane przynajmniej przez dwóch administratorów.

• 2. Moderator to osoba dbająca i utrzymująca porządek na forum. Egzekwuje przestrzeganie niniejszego regulaminu przez uczestników. Wybór moderatora leży w kompetencji Administratora. Osoby aktywnie uczestniczące w życiu forum, posiadające odpowiednie kwalifikacje i dobrą opinię mogą zostać moderatorami. Moderator:
- ma pełny dostęp do treści zamieszczonych w dziale tematycznym mu podlegającym oraz ich moderowania.
- ma prawo dawać ostrzeżenia oraz możliwość przekazania administratorowi wniosku o usunięcie użytkownika
- nie ma technicznej możliwości wglądu w wiadomości prywatne przekazywane za pośrednictwem Forum.

• 3. Struktura forum.
- dział, jest to formalne oznaczenia grupy działów tematycznych. Działy tworzone są przez administratora.
- dział tematyczny, jest to oznaczenie grupy wątków zawartych w odpowiednim dziale wyróżniających się podobną tematyką.
- wątek jest to nowa dyskusja na konkretny wątek umieszczony w odpowiednim dziale tematycznym. Wątek jest otwierany przez nowy post.
- post, jest to pojedyncza wypowiedz użytkownika.
Ostatnio zmieniony 2010-02-09, 21:16 przez Kubiszon, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
megalomaniacc
Moderator
Posty: 1047
Rejestracja: 2008-06-26, 20:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: megalomaniacc »

Mam 2 uwagi do tego co napisałeś
1. Wyszczególnienie nazw Administrator Post etc. wielkimi literami - to już kwestia techniczna

2. Zmiany w treści 2 punktach na pomarańczowo


Reszta ok jeśli się zgadzacie na moje propozycje zmiany to proponuje obwieścić regulamin z datą 15 luty (poniedziałek, środek miesiąca) i według ogólnych zasad jaką zawierają inne oficjalne regulaminy, uczestnicy mają 14 dni na zapoznanie się z regulaminem co będzie oznaczać, że regulamin wejdzie w życie z dniem 1 marca
Kubiszon pisze: III. Treści zamieszczane na Forum.
• 3. Zamieszczanie treści wulgarnych, pornograficznych, rasistowskich, uwłaczających, niezgodnych z obowiązującymi zasadami będzie skutkowało czasową blokadą konta użytkownika, który zamieścił treści, o których mowa, lub jego skasowaniem nowych postów. Kolejne ostrzeżenia powodują zablokowanie możliwości logowania się na forum.

Kubiszon pisze: V. Upomnienia, ostrzeżenia, kasowanie kont i postów.
• 4. Użytkownik może otrzymać dwa ostrzeżenia, które nie będą skutkować ograniczeniami. Trzecie ostrzeżenie spowoduję zablokowanie możliwości pisania
Ostatnio zmieniony 2010-02-09, 20:27 przez megalomaniacc, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kubiszon
Administrator
Posty: 1557
Rejestracja: 2008-05-14, 21:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kubiszon »

No to się cieszę, że tylko takie uwagi. Właśnie stwierdziłem, że te nazwy z dużej kiepsko wyglądają. Może piszmy je z małej a po prostu pogrubmy, czyli przykładowy fragment wyglądałby tak:
• 3. Każdy nowy wątek, powinien być zamieszczony w odpowiednim dziale tematycznym. Wątki niespełniające tego warunku będą przesuwane do odpowiedniego działu lub jeśli wątek wykazuje cenne wartości merytoryczne zostanie umieszczony w nowym dziale tematycznym uwzględniającym tematykę wątku.
lub
• 3. Każdy nowy Wątek, powinien być zamieszczony w odpowiednim Dziale tematycznym. Wątki niespełniające tego warunku będą przesuwane do odpowiedniego Działu lub jeśli Wątek wykazuje cenne wartości merytoryczne zostanie umieszczony w nowym Dziale tematycznym uwzględniającym tematykę Wątku.
Która wersja lepsza?

Poprawiłem jeszcze kilka drobnych błędów, tzn było kilka sztuk "temat" zamiast "wątek".

Awatar użytkownika
megalomaniacc
Moderator
Posty: 1047
Rejestracja: 2008-06-26, 20:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: megalomaniacc »

Bardziej mi pasuje pisanie z wielkich liter niz pogrubienie.
Mam tez inne pytanie. Zamierzam ten regulamin jak i poprzednie umieścić w PDF i czy dało by rade ten plik wrzucić na serwer stowarzyszenia. Jak zauważyłem tamte linki (do regulaminó konkursów) wygasły.
Jeśli jest taka możliwośc to też bym chcial tam wrzucić regulaminy konkursowe
Ostatnio zmieniony 2010-02-10, 11:14 przez megalomaniacc, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kubiszon
Administrator
Posty: 1557
Rejestracja: 2008-05-14, 21:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kubiszon »

Da radę wrzucić pdfy. Pogrubianie lepszeeeee! Eej a co z resztą? Alchemik, Lukiki o cmepro nie wspomnę. Wypowiadać się!

Awatar użytkownika
Alchemik
Moderator
Posty: 518
Rejestracja: 2008-05-14, 18:55
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Alchemik »

Kubiszon pisze:II. Uczestnictwo na Forum.
• 1. W celu pełnego dostępu do zasobów forum oraz korzystania z jego funkcji należy dokonać rejestracji oraz aktywacji konta.
A druga sprawa to podpunkt 8-10 w punkcie V. Nie bardzo rozumiem czego to sie tyczy ? Czy upomnień czy postów ?

Reszta wg mnie jak najbardziej w porządku.
Pozdrawiam
Piotr

Lukiki
Posty: 2027
Rejestracja: 2008-09-28, 17:18
Lokalizacja: £ód¼

Post autor: Lukiki »

VII Słownik pojęć Administrator.
Kubiszon pisze:- nie ma technicznej możliwości wglądu w wiadomości prywatne przekazywane za pośrednictwem forum.
Czy oby na pewno tak jest?
Bo mi się odbiło o uszy,że jednak jest możliwość,ale nie jestem pewny.
Jeśli byłaby taka możliwość,to trzeba pominąć to z regulaminu.

Jestem za pogrubieniem.

Tak to wszystko ok.

A no i jeszcze co z tym SB,bo mi w oczy wzmianka nie wpadła.
I co z tą grakiką, 1024 czy 1280?
Ja osobiście jestem za 1024 dlatego,że 1280 rozbija ramkę na 15 calach,a dużo osób ma 15 w lapkach.
No i to chyba na tyle.
Ostatnio zmieniony 2010-02-10, 21:26 przez Lukiki, łącznie zmieniany 1 raz.
Filmy
http://www.youtube.com/watch?v=z8VaijfV ... er&list=UL


Zdarza siê,¿e piszê z telefonu,tam z polskimi znakami jest na bakier,wiêc proszê o wyrozumia³o¶æ.

Awatar użytkownika
megalomaniacc
Moderator
Posty: 1047
Rejestracja: 2008-06-26, 20:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: megalomaniacc »

Czy oby na pewno tak jest?
Bo mi się odbiło o uszy,że jednak jest możliwość,ale nie jestem pewny.
Jeśli byłaby taka możliwość,to trzeba pominąć to z regulaminu.
My nie mamy, przynajmniej nic o tym nie wiem
Jestem za pogrubieniem.
ok, zdecydowała wiekszość
A no i jeszcze co z tym SB,bo mi w oczy wzmianka nie wpadła.
Dziś dopisze
Lukiki pisze: co z tą grakiką, 1024 czy 1280?
Nie zwróciłem na to uwagi. Fakt uważam, że w ogólnym regulaminie powinno byc 1024, natomiast z zasadach go galerii można dać 1280
Obrazek

Awatar użytkownika
Kubiszon
Administrator
Posty: 1557
Rejestracja: 2008-05-14, 21:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kubiszon »

Hmmm no dałem 1280 bo stwierdziłem, że co nieco musimy iść do przodu. Czemu ktoś dając temat np z chorobą ryby, miałby nie wstawić zdjęcia w wysokiej rozdzielczości żeby można było się przyglądnąć dobrze? Z drugiej strony... no kurde sam nie wiem. W domu mam 15 cali i czasem się rozjeżdża, tu w pracy mam 2x 22 cale i czasem zdjęcia w 1024 wydają mi się małe.

PW oglądać nie możemy. Tzn pewnie jakoś się da do bazy dorwać, ale to by wymagało trochę zachodu i umiejętności. W każdym bądź razie nie da się tak wprost i tego nie robimy bo i po co.

Lukiki
Posty: 2027
Rejestracja: 2008-09-28, 17:18
Lokalizacja: £ód¼

Post autor: Lukiki »

Ja i tak wywaliłbym tą informacje z tym wglądem do PW.
Zdjęcie do diagnozy chorej ryby można zobaczyć już przy 640x480 tylko zdjęcie musi być makro.
Jak chcecie,ja tam uważam za słuszne w regulaminie 1024,a zawsze można iść do przodu i dać maksymalną taką która nie rozwala ramek teraz strzelam np:1100
Filmy
http://www.youtube.com/watch?v=z8VaijfV ... er&list=UL


Zdarza siê,¿e piszê z telefonu,tam z polskimi znakami jest na bakier,wiêc proszê o wyrozumia³o¶æ.

Awatar użytkownika
megalomaniacc
Moderator
Posty: 1047
Rejestracja: 2008-06-26, 20:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: megalomaniacc »

Lukiki pisze:Ja i tak wywaliłbym tą informacje z tym wglądem do PW.
Uważam, że to powinno zostać

W ogólnym regulaminie proponuje aby został maksymalny wymiar najdłuższego boku 1024 mpx. Wielkość może zostać zwiększona w danym dziale przez wprowadzenie zasad w nim obowiązującym

VII. Zasady umieszczania treści na Forum.
  • 11. ShoutBox stanowi integralną częsc forum, zatem obowiązuje na nim te same zasady zamieszczania treści co na całym Forum
  • 12. W ShoutBox zabronione jest zamieszczania treści ogłoszeń
  • 13. ShoutBox służy do wymiany zdań, a nie do prowadzenia daleko idących dyskusji

Jeśli akceptujecie te uwagi proszę o potwierdzenie, jeśli nie to o sugestie. Brak głosu do niedzieli wieczora (około godziny 20.00) oznacza akceptacje i w poniedziałek regulamin zostanie obwieszczony
Ostatnio zmieniony 2010-02-11, 21:30 przez megalomaniacc, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek

Lukiki
Posty: 2027
Rejestracja: 2008-09-28, 17:18
Lokalizacja: £ód¼

Post autor: Lukiki »

To nie piszcie,że nie ma technicznej możliwości jak sami stu procentowej pewności nie macie w tym temacie.
Cały projekt regulaminu jest napisany na wysokim poziomie,więc ''nie dajcie ciała'' z tym wglądem PW.
Filmy
http://www.youtube.com/watch?v=z8VaijfV ... er&list=UL


Zdarza siê,¿e piszê z telefonu,tam z polskimi znakami jest na bakier,wiêc proszê o wyrozumia³o¶æ.

Awatar użytkownika
Kubiszon
Administrator
Posty: 1557
Rejestracja: 2008-05-14, 21:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kubiszon »

Nie no to nie jest tak, że nie mamy pewności. Sprawa jest jasna, nie mamy wglądu do pw. Warto to napisać, żeby użytkownicy nie bali się pisać swobodnie pw między sobą, myśląc że i tu są "pod kontrolą" strasznych adminów i modów.
Teoretycznie mógłbym ściągnąć bazę SQLową z wszystkimi naszymi danymi z serwera, podpiąć u siebie i próbować uzyskiwać dane znając strukturę i jeśli nie jest jakoś mocno szyfrowana to dostać się do pw. Ale nakłada pracy byłby dużo większy niż jakikolwiek zysk z takiej operacji. Dlatego w zasadzie nie mamy wglądu do pw :-)
Jutro spróbuję zebrać te poprawki i stworzyć pewnie przedostateczną wersję.

Lukiki
Posty: 2027
Rejestracja: 2008-09-28, 17:18
Lokalizacja: £ód¼

Post autor: Lukiki »

No dobra przekonałeś mnie.
Filmy
http://www.youtube.com/watch?v=z8VaijfV ... er&list=UL


Zdarza siê,¿e piszê z telefonu,tam z polskimi znakami jest na bakier,wiêc proszê o wyrozumia³o¶æ.

Awatar użytkownika
Alchemik
Moderator
Posty: 518
Rejestracja: 2008-05-14, 18:55
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Alchemik »

Wszystko fajnie ale nikt nie odpowiedział na moją sugestie dotyczącą aktywacji.


Reszta może być, choć mam wątpliwości co do tego pkt V.
Pozdrawiam
Piotr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Moderatorzy”